مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 7 بهمن 1400 ساعت 09:022022-01-27سياسي

به بهانه گرامیداشت حماسه 6 بهمن آمل| زندان با طعم قاطعیت و مهربانی


سرویس فرهنگی کم تر آملی ای از نسل انقلاب را می توان یافت که نام علی اصغر اصغری گرجی، دادستان غیرآملی شهرشان را نشنیده باشد.

آن روزها آمل عرصه تک تازی کمونیست ها و عناصر به اصطلاح مجاهدین خلق بود.

کمی پیش از حادثه 6 بهمن سال 60 هجری شمسی (هجوم چریک های مسلح کمونیست به شهر هزارسنگر آمل)، اصغری در لباس روحانیت، از گرجی محله (زادگاه خود) و رستمکلا به آمل کوچ کرد تا با همکاری نهادهای انقلابی مستقر در شهر همچون کمیته، بسیج و سپاه، وضع پر آشوب آمل را سامان ببخشند و نگذارند جمعی که از اقصی نقاط کشور به جنگل شمال آمده بودند، از پوشش طبیعی و امن آن برای تسخیر آمل و در ادامه، اشغال پایتخت (تهران) بهره ببرند.

حضور چند ساله حاج آقا اصغری در آمل همراه با همسر و فرزندان را باید حضوری تب دار در شهری دانست که خفقان از وجب به وجب آن پیدا بود.

غائله آمل همچون غائله ترکمن صحرا و کردستان از آن جهت که نبرد شهری به حساب می آمد، بیشتر از جنگ 8 ساله که نبرد با دشمن خارجی بود، ناامنی و هراس را در حافظه تاریخی مردم، به خصوص غیرنظامی ها باقی گذاشته است.

پرونده قطور رُعب و ناامنی ناشی از ترور و انفجار در آمل و شهرهای اطراف، با پایان حماسه 6 بهمن بسته نشد و جنگلی های شکست خورده برای بازسازی انسجام از هم پاشیده خود و نیز دور ماندن از خشم انقلابی مردم آمل که نزدی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

به بهانه گرامیداشت حماسه 6 بهمن آمل| زندان با طعم قاطعیت و مهربانی

به بهانه گرامیداشت حماسه 6 بهمن آمل| زندان با طعم قاطعیت و مهربانی